20-11-2018 - Vallter, primeres neus - primers allaus
24-11-2018 - Ull de ter. Cap de Xauxa i Bacivers
22-11-2018

Ahir dijous vam pujar a Vallter. La intenció inicial era pujar per la Portella de Mentet i fer el Pic de la Dona, seguir la carena i anar al pic de Prat de Bacivers i seguidament al Bastiments.
Descendint el Pic de la Dona ja vam veure que la pala del Prat de Bacivers tenia neu escassa i a més, el vent augmentava en intensitat a mida que ens acostàvem a Bastiments. Decidim acabar de pujar a Bastiments i completar la volta pel Coll de la Marrana, pujant el Gra de Fajol on es veu prou neu pel cantó de coma de l'Orri.
La pujada a Bastiments, inclinada en els primers metres, obliga a fer voltes maria gairebé a cada passa i la neu ondulada pel vent, dificulta la marxa. A dalt, temps de treure pells i baixar de seguida. La baixada de la pala principal la podem fer amb condicions bastant bones malgrat estar bastant trinxada per les traces de la gent i l'acció del mateix vent.
Tota l'esplanada del coll, neu dura transformada però compactada i amb algunes pedres amagades.
El gra de Fajol, tot i que el vent n'ha fet de les seves, l'hem pogut pujar sense problemes i baixar directes al coll parant atenció en una petita franja amb neu escassa.
Després d'uns dos o tres girs sota del Coll de la Marrana han arribat els problemes. El meu company, ha petit una lesió de genoll en una caiguda provocada per les clapes de neu ventada. Amb posterioritat, a la tarda, a l'hospital de Campdevànol, li diagnostiquen trencament de cap de peroné.
Sense mobilitat però gràcies a la presència i ajuda de tres bombers que estaven fent una sortida fora de servei, s'avisa una unitat dels bombers GRAE d'Olot que precisament es troben a l'estació d'esquí.
En poc més d'una hora, es produeix l'evacuació amb camilla fins a les pistes d'esquí i des d'aquest punt, en moto de neu fins a l'aparcament superior de Vallter on l'espera una ambulància.
Des d'aquí aprofito per donar les gràcies als tres bombers que estaven fora de Servei que, de forma totalment voluntària, han participat en les tasques d'evacuació. Igualment als dos membres dels bombers GRAE d'Olot, el treballador de l'estació de Vallter conductor de la moto de neu i tot el personal sanitari de l'Hospital de Campdevànol.